Jaaroverzicht: de populairste artikelen van 2018

Vorig jaar blikte ik terug op mijn eerste blogjaar. Een succesvol eerste jaar maar in het jaar 2018 bleef mijn blog maar groeien. Van honderden lezen naar duizenden lezers. Hoe leuk is dat? Ik haalde ontzettend veel plezier uit het schrijven van blogposts over de mooiste bestemmingen. De meest populaire blogposts lees je hier.

#5 Photodiary: Nationaal Park Veluwezoom

Éen van mijn goede voornemens van het afgelopen jaar was om meer van eigen land te ontdekken. Ik bezocht dit jaar meerdere nationale parken en Veluwezoom bezocht ik zelfs vaker dan één keer. Ook stedentripjes naar Leiden en Alkmaar stonden op het programma. Veluwezoom blijft één van de mooiste plekjes van ons land vind ik. Een prachtige plek met mooie natuur, vele kleuren en dieren. Echt een aanrader.

Photodiary: Nationaal park Veluwezoom

#4 That One Time #4 SHIT! Mijn vlucht is geannuleerd

Afgelopen zomer zou ik samen met een vriendinnetje naar Sri Lanka en de Malediven gaan. Ruim een week voor vertrek werd onze vlucht zonder pardon geannuleerd. Hoe dat kan en wat we vervolgens hebben gedaan, lees je in deze blogpost.

That One Time #4 Mijn vlucht is geannuleerd

#3 That One Time #3 Die éne keer dat het vliegtuig bijna neerstortte.

Dit is by far mijn ergste moment geweest tijdens al die jaren waarin ik heb gereisd. Tijdens een vlucht van Sydney naar Bangkok kreeg het vliegtuig ernstige mankementen waardoor alle mensen in het vliegtuig doodsangsten hebben uitgestaan. Wat er precies gebeurde tijdens de vliegreis lees je hier.

#2 5x to do in Negombo, Sri Lanka

Afgelopen zomer ging ik gelukkig alsnog naar Sri Lanka, ondanks dat mijn vlucht dus last minute werd geannuleerd. Uiteindelijk reisden wij vier weken lang door Sri Lanka. Onze rondreis begon in Negombo wat een erg tof beginpunt van onze reis was. Ik schreef een aantal tips voor een bezoek aan deze stad.

5x to do in Negombo, Sri Lanka

#1 Money: kosten maand backpacken door Sri Lanka

Met stipt op nummer 1 staat mijn blogpost over de kosten van onze reis. Vier weken lang hield ik mijn uitgaven bij. Mijn budgetposts worden altijd goed gelezen, zo ook deze keer weer. Wat we uitgaven tijdens onze rondreis lees je hier.

Mijn persoonlijke favoriete artikelen van 2018

#3 8x to do in Leuven, België

Zoals in mijn jaaroverzicht te lezen was, ging ik dit jaar met mijn moeder en zus naar het Belgische Leuven. Ik vond dit echt een hele gezellige en mooie stad. Een weekend lang ontdekten wij de leukste plekjes van de stad en ik kan een bezoekje echt aanraden! Ik verzamelde een aantal tips over deze leuke stad.

8x to do in Leuven, België

#2 9x to do in en rond de Moezelstreek

Één van de leukste tripjes van dit jaar vond ik onze trip naar Cochem. Een widweek lang genoten wij van de prachtige natuur, mooie dorpjes en veel gezelligheid. Als je mij een paar jaar geleden had gevraagd over Duitsland als vakantiebestemming, had ik steevast nee gezegd. Nu weet ik beter!

9x to do in en rond de Moezelstreek

#1 7 redenen om naar Portugal te gaan

Al jaaaren kom ik in Portugal. Inmiddels heeft dit land echt een plekje in mijn hart gestolen en ik kan er geen genoeg van krijgen. Ondanks mijn enthousiasme, schreef ik nog nooit over Portugal.. tot deze blogpost. Ik schreef over mijn liefde voor het land; waarom Portugal AL-TIJD een goed idee is!

7 redenen om naar Portugal te gaan

Dat was het dan! Wat vind jij van mijn meestgelezen blogposts van 2018?

Fijne feestdagen allemaal!

♥ Janet

8 thoughts on “Jaaroverzicht: de populairste artikelen van 2018

1. O ja, die geannuleerde vlucht! Dat was echt een drama. Gelukkig heb je uiteindelijk een mooie tijd gehad in Sri Lanka, en wordt je blog over Negombo ook nog eens goed gelezen 🙂

2. Wat fijn dat je veel in eigen land en bij de buren hebt kunnen bezoeken. Balen van die geannuleerde vlucht zeg! Ik zou het echt heel benauwd krijgen. En dat vliegtuig..brrr. Zo eng. Ik heb ooit een helse vlucht gehad van Barcelona naar Amsterdam. Echt vreselijk!

1. Ja echt, sindsdien zit ik niet meer chill in het vliegtuig. Die geannuleerde vlucht was ook echt balen, gelukkig hebben we alsnog een nieuwe vlucht geboekt.