?>

Australia 2.0 PT4

Na twee leuke dagen in Surfers Paradise was het tijd om mijn reis voort te zetten. Verder richting het noorden, verder richting de zon! 🙂

Er stond me weer een ritje met de bus te wachten. Ditmaal was het een uurtje naar Brisbane, waar ik zo’n anderhalf uur moest wachten op mijn volgende bus. Deze bus zou mij naar Noosa brengen.

Rond een uur of vijf kwam ik aan in Noosa. Ik kon al aan de bushalte zien hoe klein Noosa was. Ik kon geen shuttlebus zien dus er zat niets anders op dan alle spullen te pakken en te lopen. Volgens google maps was het zo’n vijf minuten lopen naar het hostel, dat lukte me nog wel!

Gelukkig was het maar één lange straat uitlopen. Zo te zien had Noosa ook niet veel straten meer dan dat.. Eenmaal bij de balie van het hostel hoorde ik het meisje dat voor me aan het inchecken was, ook Nederlands was. Nou was ik in die paar weken dat ik weer in Australië was, nog geen één Nederlander tegengekomen. Zo ontmoette ik Eva, een Nederlandse tandartsassistente, die net als ik de gehele zomervakantie door Australië aan het reizen was.

In de dorm, deze keer met acht bedden, was ik voor de verandering weer de enige meid. Altijd gezellig, dat mannelijk gezelschap! Na wat gekletst te hebben en een frisse douche, was het tijd voor de bar.. tijd voor eten! Al gauw werden Eva en ik vergezeld door een Nederlandse jongen die hier werkte samen met zijn vriend, ook een Nederlander. Na het eten zag Eva wat meiden die ze had ontmoet in Surfers Paradise. En je raadt het al…. Ook Nederlanders. Zo was ik tijdens mijn reis nog geen één Nederlander tegen gekomen en nu stonden we met acht Nederlanders bij elkaar te kletsen. Even was het net alsof ik gewoon thuis in de kroeg zat. Die avond was er een live optreden van een typisch Australische vent. De didgeridoos, gitaren en trommels waren al uitgestald en daar kwam hij dan: een ietwat zweverig type inclusief dikke baard en dreadlocks. Waarom moet je in hemelsnaam zoveel instrumenten hebben als je in je eentje bent? Maar wat gaaf was het.. Heerlijke relaxte muziek, waarbij hij helemaal in zijn element was.
Tussen mijn dansjes en de borrels door had ik een Australiër gevraagd om met me te trouwen.. Want ja, alles voor een visum! Adam was net als ons aan het reizen aan de oostkust, zelf afkomstig uit Melbourne. Na wat grappen over ons huwelijk en heel lang gepraat te hebben over muziek en van alles en nog wat, was het bedtijd omdat iedereen de volgende dag een drukke planning had.

De volgende ochtend heb ik afscheid genomen van Eva, die zou vertrekken naar Fraser Island. Ik had nog een halve dag te gaan in Noosa. Tijd om te kijken of er iets te beleven was in dit kleine Noosa. Na een bezoekje aan de traveldesk werd ik geadviseerd om naar het National Park te gaan. Het was een prachtige dag dus daar ging ik. Het was zo’n tien minuten lopen naar het strand en toen bleek dat Noosa toch iets interessants had. Een prachtig strand en wat een prachtig blauw water.

Na even genoten te hebben op het strand, was het tijd om naar het National Park te gaan. WAUW… Gewoon WAUW! Heel mooi om hier te wandelen. Je loopt langs de kliffen, uitkijkend over de stranden en de zee. Er waren diverse kloven en grotten om te bekijken, maar gewoon wandelen door de bossen, uitkijkend op het helderblauwe water, maakte mij al een gelukkig mens. Dit maakt Noosa zeker een speciale plek. Bovendien was het ook erg rustig in het park. Tijdens mijn wandeling ben ik niet veel andere mensen tegengekomen.

Na een wandeling van zo’n twee uur was het tijd om terug te gaan naar het hostel, want jawel… Tijd om te gaan naar Rainbow Beach, vanuit deze plek zou ik vertrekken naar Fraser Island voor een driedaagse tour. Fraser here I come!….

♥ Janet

Klik hier om het vorige reisverslag te lezen van deze prachtige reis.